Hoofdstuk III

Afstand, resultaat en vertrouwen

Een echte uitdaging wordt de work/life balance in het oog houden: nemen de mensen wel pauzes? We merken dat medewerkers thuis meer geconcentreerd en soms zelfs meer uren werken.

Patricia Verbraeken, Head of Human Ressources, Ericsson

“Vertrouwen” doet iets met medewerkers.

Karel De Meerleer, Manager I-ICT BCC Support, Infrabel

Als er een vanzelfsprekende ‘voor en na’ is, dan is het wel de wereld van het thuiswerken en videoconferenties! In enkele dagen tijd is het onmogelijke de norm geworden en de vragen die deze revolutie in de communicatie oproept zijn talrijk. Bijna elke functie, of vergadering, kan tegenwoordig de screening van de behoefte aan fysieke aanwezigheid doorstaan, zelfs daar waar dit ‘vroeger’ onmogelijk werd geacht.
Hoe kan men het evenwicht bewaren tussen thuiswerken en écht fysiek contact? Het is noodzakelijk om zich aan te passen aan de situatie van elk individu, om te vermijden dat de thuiswerkende ouder in kinderopvang moet voorzien, om de behoeften te bestuderen wat de uitrusting en ergonomie van de privéwerkplek betreft, om de psychosociale risicoanalyse te herzien… en ook de jaloezie die deze verandering onvermijdelijk zal opwekken.
De nieuwe uitdaging bestaat er in vertrouwen

Wilt u meer lezen en het standpunt van de coaches van BAO Group ontdekken?
Ontvang deze complete white paper gratis per e-mail.