Hoofdstuk VII

Communiceer, spreek, laat van je horen, er is altijd iets te delen!

Technologie is een stabiliserende factor, maar ook informele directe contacten moeten worden aangemoedigd, zelfs via het web.

Pieter Timmermans, CEO - Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO)

Een luisterend oor zijn, zien dat er een gigantische behoefte is en daarom communiceren, inzichten geven en vooral de mensen laten weten dat ze hier niet alleen voor staan.

Pascal De Greef, Executive Vice President Parcels Benelux, Bpost

Communicatie was topprioriteit tijdens de lockdownperiode én is dat ook erna. Maar die communicatie moest anders om aan de ongewone verwachtingen te voldoen. Managers, zelf geconfronteerd met hun twijfels, moesten en moeten nog steeds kalmeren en geruststellen maar ook empathisch, eerlijk, duidelijk en transparant zijn. Sommigen hebben zich terecht gericht op het uitpluizen én uitleggen van de lawine aan vaak angstaanjagende informatie, verstrekt door de media en vaak verkeerd begrepen door sommige werknemers.
We zagen Messenger, WhatsApp en andere sociale netwerkgroepen ontstaan om het informeel contact binnen de organisaties levendig te houden, om bij te praten met collega’s, samen grapjes te delen, wat sowieso deugd doet. Misschien is het zelfs handig dit in de toekomst verder uit te bouwen?

Wilt u meer lezen en het standpunt van de coaches van BAO Group ontdekken?
Ontvang deze complete white paper gratis per e-mail.