Hoofdstuk I

Een wervelwind aan emoties, hoe manage je dat !

De grootste uitdaging is: forceer niets, laat mensen zelf beslissen.

Pascal De Greef, Executive Vice President Parcels Benelux, Bpost

Het is een deel van leiding geven om te tonen dat je bezorgd bent om je medewerkers. Dit is dé kans als leidinggevende om dat te tonen.

Kathleen Vande Kerckhove, Manager Proximus Corporate University, Proximus

Het is ongezien bij crisissen in ondernemingen dat de ratio zwicht voor de emotie! Covid heeft ons meegenomen in een ware emotionele achtbaan. Voor velen maakte het ongeloof snel plaats voor angst: plots stonden we oog in oog met een niet gekende, wellicht dodelijke vijand. Wat eerder als een ontkenning van dit Aziatische onbekende virus begon, uitte zich in een later stadium als woede tegen die mysterieuze onbekende die dit naar ons land bracht. Soms richtte deze woede zich ook op de werkgever, de overheid, buren, familie of collega’s.
Er ontstond een gevoel van onrechtvaardigheid tussen mensen die van thuis uit werkten, diegenen die tijdelijk werkloos waren en zij die op het front actief bleven. En zelfs ook tussen diegenen die zichzelf voelden vastzitten in een klein appartement en de zogezegde bevoorrechten, in hun huis mét tuin.

Wilt u meer lezen en het standpunt van de coaches van BAO Group ontdekken?
Ontvang deze complete white paper gratis per e-mail.