Learning – Opleidingen
Catalogus
Storytelling: via emotie de rede bereiken
In oude culturen stelden de wijzen 4 vragen wanneer je ontmoedigd, verslagen of depressief was: Wanneer ben je gestopt met dansen? Wanneer ben je gestopt met zingen? Wanneer ben je gestopt je te laten betoveren door verhalen? Wanneer ben je opgehouden met troost te vinden in de stilte?
Verhalen maken deel uit van de vier universeel helende zalven.
-
› Voor wie?
Iedereen die zijn charisma wilt laten toenemen en zijn boodschappen op een authentieke manier wilt brengen met z’n publiek.
-
› Doel
Storytelling is het toepassen van verhalende technieken in de communicatie die het begrip, de impact en de instemming van de toehoorders bevorderen. Deze opleiding zal jou de mechanismes van een krachtige communicatie leren kennen om zo jouw discours te structureren terwijl je authentiek en echt blijft.
- Waarmee beginnen, wat zeggen aan wie en hoe?
- De onderneming, een project, een idee…op een authentieke en impactvolle manier presenteren.
- De essentie van een thema ontdekken en delen.
- De aandacht trekken van de interne en externe klant die de organisatie kunnen doen groeien.
-
› Programma
Via ludieke en praktische oefeningen krijgen de deelnemers de kans om onder andere te experimenteren met:
- Stop performing, start connecting! De relationele aanwezigheid en bijbehorende aspecten.
- De fases in storytelling.
- Wanneer de kracht van een persoonlijk verhaal gebruiken?
- De SAVOIR-methode.
- Hoe een echt contact installeren met groepen en individuen.
- De storytelling aanpak: FEITEN/EMOTIES/LES/LINK.
- Pecha Kucha: de mondelinge presentatie bij uitstek.
- Hoe fysiek, emotioneel, mentaal en energetisch voorbereiden?
- Duur: 2 dagen
- Plaats: De opleiding kan doorgaan in uw organisatie of in de lokalen van onze organisatie.
- Een syllabus wordt ter beschikking gesteld van de deelnemers.